Leerlingvolgsysteem en toetsingOm de ontwikkeling van kinderen in de gaten te houden maken we o.a. gebruik van het leerlingvolgsysteem ParnasSys. In dit leerlingvolgsysteem staat de sociaal-emotionele ontwikkeling die we in kaart brengen door observaties en vragenlijsten over sociale competenties en het welbevinden van de kinderen.
Vanaf groep 3 maken we gebruik van methodetoetsen die laten zien op welke manier de kinderen de stof beheersen die ze gedurende twee of drie weken aangeboden hebben gekregen. Al deze onderdelen worden bijgehouden in ParnasSys. Zo krijgen we een goed beeld van de ontwikkeling van elk kind en kunnen we aansluiten op de onderwijsbehoeften van de kinderen.
Sociaal emotionele ontwikkeling Het welbevinden van onze leerlingen is uitgangspunt van ons handelen. Om goed te kunnen volgen of de leerlingen goed in hun vel zitten, gebruiken we in de groepen 3 t/m 8 de vragenlijst van Kanvas. Deze lijst hoort bij de Kanjertraining en wordt zowel door leerlingen als leerkrachten ingevuld. Op het gebied van de sociaal emotionele ontwikkeling heeft Leerlijnen Jonge kind ook een goed observatiemodel. Het geeft een goed beeld van het welbevinden van de leerlingen. Daarom gebruiken we in de groepen 1 en 2 deze observatielijst. De observaties worden gebruikt om doelen voor de komende periode te stellen.
|
Agenda |
Onze Facebook pagina |
Deel deze pagina |